Hobbyplanet

Klant vriendelijk
> € 30,- gratis verzending NL-BE-DE
Geen minimum order bedrag

Snelle levering
Meer dan 11.000 artikelen
Goed verpakt





Veel gestelde vragen

Welkom bij veel gestelde vragen.

Op deze pagina's willen wij antwoorden geven op veel gestelde vragen en vind u soms leuke tips en trucs.
Heeft u nog een leuke tip, truc of vraag laat het ons weten en wij zullen het op deze pagina plaatsen.

Ik heb net een bestelling gedaan, en nu zie ik dat producten niet meer op voorraad zijn, hoe kan dat?
De verkoop gaat hard, wij proberen alle voorraden zoveel mogelijk op pijl te houden. Soms lukt dat niet helemaal en heeft u het laaste product gekocht. Na het afronden van uw bestelling zal uw product op "tijdelijk niet op voorraad" staan, omdat u het laatste exemplaar heeft gekocht. Wij hopen de voorraden zo snel mogelijk aan te vullen.

Ik wil graag 15 knipvellen bestellen maar ik kan er maar 10 bestellen. Kan ik de andere 5 ook bestellen?
Helaas, wij proberen onze voorraad goed bij te houden en daarom kan u alleen bestellen wat op voorraad staat. Natuurlijk is het mogelijk een e-mail te sturen want vooral nieuwe producten kunnen wij nabestellen. Dan is er natuurlijk wel een langere wachttijd. Maar wij doen graag moeite voor u!

Ik ben op zoek naar iets specifieks. Kunt u mij hieraan helpen?
Wij vinden het fijn om met u te zoeken naar de producten die u graag wilt. Sommige dingen hebben wij nog niet ingekocht maar kunnen wij wel bestellen. U kunt altijd een e-mail sturen, zo kunnen wij samen met u kijken of we u kunnen helpen.

Hoe komt het dat ik iets bestel en het toch niet aanwezig is?

Dit komt waarschijnlijk omdat wij deze producten meegenomen hebben naar een beurs of markt. Hierdoor gaat de verkoop zo snel dat het ons niet altijd lukt om de voorraad bij te houden.
Een andere reden kan zijn, dat alles met de hand geteld is. Er sluipt wel eens een foutje in.

Ik heb besteld en nu staat opeens de producten die ik wil niet meer op voorraad. Hoe kan dit?
Waarschijnlijk heeft u de laatste product besteld die wij op voorraad hebben. U heeft besteld en meteen worden de voorraden bijgewerkt op de site. Zodat een klant na u die dezelfde producten wil, weet dat wij deze niet hebben.
Schrik dus niet! Uw bestelling is bij ons binnen gekomen en deze kunnen wij gewoon versturen.

Binnen hoeveel dagen is mijn bestelling binnen?
Van maandag tot vrijdag, elke dag voor 13.00 pakken wij de orders en proberen die dezelfde dag nog te verzenden. Wij verzenden met PostNL en door de goede levering daar is het meestal zo dat uw bestelling de volgende dag bij u is. Wij sturen een e-mail als uw pakket ter verzending is aangeboden.
Alleen met markten of beurzen lukt het ons niet altijd en vermelden wij dit op onze site.
Indien het ons, om een andere reden niet lukt, proberen we u hiervan op de hoogte te brengen.

Hoe worden mijn verzendkosten berekend?
Verzendkosten worden berekend aan de hand van PostNL tarieven. + verpakkingsmateriaal + frankeermachine abonnement kosten.
Sommige producten kunnen niet door de brievenbus en dan worden automatisch pakketkosten berekend. Dit hebben wij zo ver mogelijk ingevuld in ons systeem.
Helaas gaat het wel eens fout. Denkt u dat het niet klopt kunt u mailen. Vaak komen wij er zelf ook achter en zullen wij (indien u al betaald heeft) uw geld terug storten.

Ik zou het super leuk vinden als mij kaarten als voorbeeld op de site komen, is dat mogelijk?
Dat is zéker mogelijk, wij vinden het ontzettend leuk om mooie creaties van klanten te zien. U kunt altijd de foto van uw kaart mailen naar verkoop@hobbyplanet.nl. Wij vermelden uw naam erbij als we het voorbeeld plaatsen op onze website.

Ik heb een nieuw e-mail adres, adres of een telefoon nummer. Hoe kan ik dit veranderen?
Als u bent ingelogd met uw wachtwoord staat links (bijna bovenin) in een blauw vakje 'welkom' daaronder staat u naam en uw klantnummer. Daaronder uitloggen en mijn gegevens. Klik op mijn gegevens. Zo kunt u al uw gegevens aanpassen!
Hier kunt u ook aangeven wél of geen nieuwsbrief wilt krijgen!

Waarvoor gebruiken jullie mijn adres, e-mail adres of telefoonnummer?
Adres natuurlijk voor de verzending.
Als wij uw bestelling verwerkt hebben en willen versturen, dan sturen wij u een e-mail.
En indien er met spoed iets veranderd, dan kunnen wij u bellen.
Dit word niet gebruikt voor wervings doeleinden! Het helpt ons vooral om u te bereiken in dien er iets nodig is voor uw bestelling.

Wilt u uw bestelling als cadeau sturen? Dat is mogelijk, hoe...
Het is bij ons mogelijk om iets cadeau te sturen aan iemand. Vermeld dit bij 'opmerking'
Dit is een cadeau + uw wensen; bijv. ingepakt, ander adres, de factuur er niet bij in of andere dingen.
Als het ons niet lukt, mailen of bellen wij u. Maar meestal kan dit gewoon.
Bent u dit bij de opmerking vergeten, stuur zo snel als u kan een e-mail. Wij hopen dan zo snel mogelijk dit voor u te regelen.

Wij zijn een jong bedrijf, elke dag leren we er iets bij of ontdekken we iets dat effiënter en beter kan. We proberen zoveel mogelijk aan te passen en te groeien. Als u iets op valt, vinden we het fijn als u hierover mailt!


Handleiding voor het gebruik van onze site;
* Aan de linker kant is ons menu. Die blijft ook staan als u bij ons producten kijkt. Let op welke categorie u geklikt heeft zodat u het makkelijk terug kunt vinden.
* Ben u aan het doorklikken geweest? Met het pijltje bovenin de balk van uw internet kunt u terug naar de vorige 'pagina' die u bekeken heeft.
* Wilt u terug naar de map om alles overzichtelijk te bekijken? Onder de blauwe balk word elke menu aangegeven. Het 1e menu en daarna het menu waar u zelf in aan het kijken bent. Dit is handig als u terug naar de map wilt.
* We hebben geprobeerd om de producten te groeperen; bijv. borduren op kaarten, vind u boekjes, garen en mallen. Deze staan ook in andere mappen, voor het geval iemand via een andere map zoek. Zo kan het zijn door het door klikken dat u in een andere map komt dan waar u naar toe wilde. (U kunt dan terug via het pijltje links op uw internet balk)
* Kan u niet vinden wat u zoek? Wij helpen u graag verder. Mail ons gerust.
* Heeft u tips; ook daar over mag u mailen! Wij zien niet wat u ziet. Wij zitten dagelijks op onze site en hebben dus niet meer die 1e kijk op onze eigen site, daarom vinden we het het fijn als u ons hierover mailt! Ons e-mail adres is verkoop@hobbyplanet.nl